آمیـــتیس هدیه خوب خــــــــــــدا

اخر این هفته (که ما مسافرتیم)میشی یه نی نی کوچولوی 23 هفته ای

1390/6/13 12:56
نویسنده : مامانـــي
962 بازدید
اشتراک گذاری

Divider Graphics and Scraps

 اگه خدا بخواد   ٠٨/۰۶/۹۰ که فرداش عید فطره (وخیلی زود گذشت این ماه پر برکت) ما میریم پیش مامان فاطمه و بابا فرامرزکه مامان بزرگ و بابا بزرگتن.مادر و پدر من .و خاله هات.اونهام مثل مامان مهری و بابا ابراهیم و هماوو مریم کلی شوق و ذوق دارن برای اومدنمون و همینطور اوردن تو گلکم.این اولین باریه بعد از  فهمیدن اینکه تو رو خدا به هممون داده ، داریم میریم اونجا و یکی دو بار قبلی که رفتیم چیزی از موجودیت تو به اونها نگفتیم و گذاشته بودیم سر وقت همه رو سورپرایز کنیم جیگرم.

 

دلم براشون خیلی تنگ شده و همش صداشون تو گوشمه...

تصاویر زیباسازی ، کد موسیقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نویسان ، تصاویر یاهو ، بلاگر www.RoozFun.Com

عزیز مامان تکونات خیلی شدید تر و بیشتر شده و دیگه بابا سعیدت به راحتی میتونه حست کنه و بارهاو بارها وقتی که دستشو رو شکمم گذاشته لگد زدن اون پاهای کوچولوتو حس کرده و بابت این کلی ذوق کرده.همین الانم که دارم اینو تایپ میکنم دائما تو دل مامان ورجه وورجه میکنی و این برای من یه دنیا لذت و ارامشه ....

توی این هفته موهای بدنت کرکیه که اسمش لانوگو هستش و هنوز رنگ به خودش نگرفته.وزنتم بین ۴۸۰ تا ۴۵۰ گرمه.وااای الهی مامان قربونت بره هنوز نیم کیلو هم نشدی.ناازیییی.. قدتم بین۲۱تا۲۷ سانتی متر در نوسانه.ای جااانتصاویر زیباسازی ، کد موسیقی ، قالب وبلاگ ، خدمات وبلاگ نویسان ، تصاویر یاهو ، بلاگر www.RoozFun.Com

بقیه ی چیز هایی که توی وجودت و داخل بدنم تغییر میکنه رو اینجا میزارم .البته اخر همین هفته- به امید خدا- هفته۲۲ زندگیتو پشت سر میزاری و وارد ۲۳ ی زندگیت میشی...ای جاان ای جاااان

تصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيدتصاوير جديد زيباسازی وبلاگ , سايت پيچك » بخش تصاوير زيباسازی » سری ششم www.pichak.net كليك كنيد

هفته 22 بارداری :

در این هفته حواس چند گانه کودک و میزان هوشیاری او روز به روز بیشتر می شود. کودک در این هفته دارای ذخیره کامل نرون ها در مغز خود شده و حال با لمس بدن خود سعی در شناخت بدن ومحیط اطراف خود دارد . حس لامسه اولین حسی است که در کودک به بلوغ می رسد و کودک از این حس برای حرکت و خم کردن اعضاء،  شناخت محل اعضای مختلف بدن خود و شناخت چگونگی ارتباط اندامهای بدن استفاده می کند. در این هفته کودک می تواند صورت خود را بخوبی لمس نماید. درهنگام مکیدن انگشت شصت او قادر است هم انگشت را در دهان خود نماید ، و هم سرخود را به سمت دست خم کند. این وضعیت بعد از تولد نیز در کودک دیده می شود. با تکامل حواس چند گانه کودک ، او می تواند با استفاده از چشمان خود در داخل رحم حرکت نماید.

در مادران نیز طی هفته های قبل ، حجم خون بدن ، با توجه به نیازهای بارداری افزایش قابل توجهی یافته است که بیشترین مقدار این افزایش حجم برای تشکیل پلاسماست. پلاسما بخش مایعی از خوناست که باعث رقیقتر ساختن خون می شود. و این همان وضعیتی است که در زنان به عنوان کم خونی فیزیولوژیک شناخته می شود. اندازه گیری میزان غلظت خون با نام هماتوکریت hematocrit شناخته می شود. و میزان آن در خون با توجه به افزایش پلاسما در این هفته به کمترین میزان خود می رسد.

 

کودک شما چگونه تغییر می کند؟

اكنون كودك درون رحم شما مثل يك نوزاد ولي كمي كوچكتر است. او 27.7 سانتي متر طول و حدود 450 گرم وزن دارد. پوست او تا زماني كه به اندازه كافي وزن اضافه كند چروكيده به نظر مي آيد؛ و موهاي نرمي بنام لانوگو كه سر و بدن او را پوشانده ، قابل ديدن است. لبهاي او مشخص تر شده و دندانهاي او به شكل ريشه هايي در درون لثه اش ظاهر شده اند. هرچند چشمهايش رشد كرده اند اما عنبيه (بخش رنگي چشم) هنوز رنگدانه ندارد و رنگي نشده است. ابروها و پلكهاي چشمان او در محل خود قرار گرفته اند و لوزالمعده او (كه براي توليد هورمونها بخصوص انسولين ضروري مي باشد) به سرعت در حال رشد است.

وضعيت جنين‌

هم‌اكنون داراي پلك  ابرو و مقداري ذخيره چربي است كه اين چربي به گرم نگاه داشتن او كمك مي‌كند.

در ضمن جالب اينجاست كه از اين هفته به بعد گوش‌هاي كوچك او قادر به شنيدن صداهاي خارج از رحم است و به همين دليل است كه گوش دادن مادر به صداهاي آرام بخش و موسيقي‌هاي مورد علاقه او تاثير مستقيم بر فرزند دارد.

سعي كنيد اگر تا حالا اين‌كار را نكرده‌ايد از حالا به بعد با لحني آرام و محبت‌آميز با فرزندتان حرف بزنيد و در ضمن به اصواتي كه دوست داريد گوش كنيد زيرا بررسي‌ها نشان داده وقتي مادران در دوران بارداري به موسيقي‌هاي خاصي گوش داده و آرام مي‌شوند صرفنظر از بي كلام بودن و يا به زبان خاصي بودن همان موسيقي‌ها بعدا موجب آرامش فرزند مي‌شود.

نكات بهداشتي و تغذيه‌اي‌

سعي كنيد از مواد غذايي سالم و تازه استفاده كنيد و در ضمن فيبر كافي نيز در برنامه روزانه‌تان باشد تا از بروز يبوست و ناراحتي‌هاي مربوط به آن جلوگيري كنيد.

وقتي مدتي روي صندلي مي‌نشينيد مرتبا موضع خود را تغيير دهيد و بخصوص پاهايتان را جمع و صاف كنيد و بي‌حركت نباشيد.

دردهاي شديد و ناگهاني در مناطق مختلفي از شكم مي‌تواند ناشي از كشش بافتي كه نگهدارنده جنين در حال رشد است باشد. حتي اين گونه دردها ممكن است در ناحيه ران و پاها هم انجام شود.

اصولا اين گونه دردها با تغيير موضع برطرف مي‌شود، اما اگر در ناحيه تحتاني كمر، دردي داريد كه تا شكم ادامه مي‌يابد و در مدت يك ساعت با تغيير موضع يا استراحت هم برطرف نمي‌شود با پزشك متخصص خود تماس بگيريد.
اما به طور كلي از تغيير موضع و حركات سريع خودداري كنيد و بدن را به گونه‌اي تغيير دهيد كه راحت‌تر هستيد.

خانم‌هاي بارداري كه سيگار مي‌كشند، مواد سرطان‌زا را به جنين خود انتقال مي‌دهند و در تحقيقي كه روي بسياري از خانم‌هاي باردار معتاد به سيگار انجام شده مشخص شد كه بيش از 70 درصد فرزندان آنها در تست تنباكوي حاوي مواد سرطان زا مثبت تشخيص داده شدند.

و حتي يك نفر از فرزندان خانم‌هاي غير سيگاري آزمايش مثبتي در اين مورد نداشته‌اند. 

فعالیت های این هفته

حلقه ازدواج تان را از دست خود درآوريد: از آنجا كه انگشتها در اطراف حلقه ورم مي كند، بسياري از خانمها از يك جواهرساز حرفه اي مي خواهند كه حلقه شان را بريده و درآورد. اگر انگشت شما باد نكرده و مي توانيد حلقه تان را به راحتي دربياوريد قبل از اينكه خيلي دير بشود اين كار را بكنيد. اگر نمي توانيد دوري حلقه عروسي يا يك حلقه مهم ديگر را تحمل كنيد آن را به يك زنجير انداخته و دور گردنتان بيندازيد تا در نزديكي قلبتان قرار گيرد.

پسندها (0)
شما اولین مشوق باشید!

نظرات (0)